Thursday, October 29, 2009

HASIL PENDAPATAN YANG HILANG..!!

HASIL PENDAPATAN YANG HILANG..!!
Temanku yang bekerja di sebuah firma KESELAMATAN,akui dan teramat tertekan dengan sesetengah pihak firma KESELAMATAN,yang sambil lewa dan tak bertanggungjawab terhadap pekerja2,terutama apabila kedatangan waktu GAJI. Berbagai2 alasan yang tak bermunahsabar di berikan kapada pertugas2 pegawai keselamatan,dan remeh temeh mereka. Adakalanya pula ,sebahagian Gaji yang di perolehi amat sedikit,kerana di gantung buat beberapa hari. Dan ini amat mengecewakan sekali bagi pekerja2 yang bergaji rendah bawah $1500 dollars sebulan.Apakah trend ini akan terus berlanjutan?
HASIL PENDAPATAN YANG HILANG..!!
Bagaimana pula dengan pekerja2 KESELAMATAN yang bergaji hari atau daily rated salary?Selalunya GAJI mereka ini akan di lunaskan secara tunai,apabila selesai atau tamat melaksanakan tugas Assignment..,tetapi tidak pula sesetengah firma berbuat demikian. Adakalanya Gaji yang sepatut di perolehi pada masa yang sama, 'Menghambarkan dan Mengecewakan".Gaji ini,di lambat2kan hingga berhari2,adakalanya hingga sampai berminggu2.Apakah ini yang di katakan firma KESELAMATAN,yang terbaik di Singapura? Buat malu..!!Kerja nak STANDARDS,jika cerita kapada dunia pula,harus yang terbaik,mesti nak raih nomber 1..,tetapi hakikatnya cuma cakap lawar tak serba buat.Janji hanya janji kosong,itu dan ini..banyak pembohong.Akhir2nya GAJI pekerja2 KESELAMATAN kena kapor.Yang makan pun bukan orang lain!Biasa lah,selalu di kaitkan dengan orang2 atasan.Dan Tau'keh2 dan Boss pula hanya tahu mengaup keuntungan firmanya. Tanpa mau mengetahui kebajikan pekerja2 mereka sama sekali. Pada Tau'keh2 dan Boss2 firma keselamatan,kebanyakan  mereka hanya tahu,semuanya berjalan lancar pada tempat2 Assingment mereka.Sedangkan kebajikan pegawai2 KESELAMATAN ini,di abaikan.

HASIL PENDAPATAN YANG HILANG..!!
Kesian teman kita,dah lah 12 jam bersengkang mata,mencari rezki untuk keperluan keluarga,Akhir2 nya yang di harap..amat megecewakan,katanya.
HASIL PENDAPATAN NYA ,hilang begitu saja,kerana di kapor oleh pihak2 pegawai atasannya. Patutlah bila kita lihat kebanyakan pegawai2 atasan,semuanya GENDUT2,perut mereka seperti Sangbusut KEMBONG,kerana banyak sangat memakan hasil titik peluh orang lain.Kalau nak di katakan perbeza'an GAJI!, Gaji mereka lebih lumayan dari pegawai bawahan.Sekurang2nya Gaji mereka mencapai $2,500/- hingga $3,500 dallar Singapura sebulan.Itupun mereka nak makan hasil orang lain.Patutkah terjadi seperti itu? dan mengapa ini berlaku di negeri kita,Singapura.Dimana tanggungjawab mereka???Tolong carikan hurai'annya.


  




 

No comments: